Krok 6: Univerzita, práca a spolky
Ako všade v každom svete je potreba z niečoho žiť. Dobré štúdium a práca sú základom získania peňazí a preto aj my v Khaldere máme možnosť študovať a rozvýjať sa vo svojich zručnostiach a na základe toho získať dobrú prácu či dostať sa do vytúženého spolku, kde je finančná odmena ešte vyššia.
Luarská univerzita:
Luarská univerzita sídli na obrovskej skale na voľnom mori kus od mesta.
Ide o mohutný hrad rozdelený na 4 časti. V západnom krídle sídli
predstavenstvo Katedry mágie, ako aj všetky učebne a kabinety tohto
odboru. Vo východnom krídle nájdeme miestnosti plné zbraní a začujeme
rinčanie mečov. To je územie Katedry boja. Južné krídlo obýva Katedra
všeumelstva, zase plne prispôsobené pre svoje odbory. No a v severnom
krídle nájdeme astronomickú vežu, Univerzitnú
knižnicu a samozrejme kabinet riaditeľa. Pred nástupom na univerzitu je potrebné poznať školský poriadok a vedieť sa rozhodnúť pre obor a hlavný-ťažný predmet v danom obore.
* školská hymna *
Školský poriadok
Neznalosť školského poriadku neospravedlňuje!
- Študent je povinný zaobstarať si všetky učebné pomôcky (uniformu, učebnice a magickú pomôcku) ešte pred začatím školského roka.
- Na úspešné absolvovanie ročníka je študent povinný napísať v RPG miestnosti danej učebne požadovaný počet príspevkov, ktorý nájde na stránke daného predmetu.
- Výsledky štúdia sa uvádzajú v zručnostných bodoch / úrovniach pre zručnosť v ktorej postúpili.
- Štúdium na Univerzite trvá dovtedy, kým študent nesplní požadovaný počet questov pre svoj odbor.
- Študent sa ku profesorom správa s úctou, urážky a expresívne vyjadrovanie sa trestá.
- Študent učiteľovi vyká a oslovuje ho "pán profesor" / "pani profesorka".
- Urážanie ostatných študentov či profesorov sa trestá podľa uváženia.
- Profesor má vždy pravdu. Žiak nemá právo zasahovať do učebnej látky, ktorú prednáša profesor.
- Pri odovzdávaní úloh je prísne zakázané kopírovanie (trestom za odkopírovanú domácu úlohu je podmienečné vylúčenie, pokiaľ sa to zopakuje, študent je nenávratne zo školy vylúčený).
- Pri písaní domácej úlohy musí študent dodržiavať predpísanú dĺžku textu, veľkosť písma a zadanie, ktoré zadal profesor (v opačnom prípade nedostane body).
- Na konci každého ročníka musí študent odovzdať koncoročnú prácu, za ktorú bude obodovaný a výsledok sa uvedie v jeho vysvedčení (pokiaľ prácu neodovzdá, bude potrestaný opakovaním ročníka).
- Pri koncoročných testoch a prácach je zakázané navzájom si medzi študentmi pomáhať - chápe sa to ako odpisovanie (trestom je opakovanie ročníka a pokiaľ sa to zopakuje, študent je vylúčený zo školy). Koncoročná práca taktiež nesmie byť odkopírovaná.
- Študent je povinný navštevovať ním vybraný nepovinný predmet až do konca roka, aj keď sa v jeho priebehu rozhodne, že predmet chce zrušiť (môže tak urobiť pri prihláške v nasledujúcom ročníku).
- V celom objekte Univerzity je prísny zákaz chovania akýchkoľvek zvierat, okrem študentovho spoločníka (ak nejakého má).
- Počas vyučovacích hodín je študent povinný nasledovať pokyny učiteľa, pokiaľ profesor nepovie inak.
- Vedenie školy má kedykoľvek právo na zmenu školského poriadku a jeho pravidiel.
Prevzaté z: https://elementum.webnode.sk/products/univerzity-skolsky-poriadok/
Katedry a možnosti výučby
Podmienky pre prijatie na niektorú z katedier sú vo všeobecnosti rovnaké. Je treba byť aktívny v Khaldere aspoň 14 dní, mať odpovedajúcu školskú uniformu a zabezpečiť si knihy a predmety potrebné pre výučbu. Na každej katedre si môžete zvoliť obor, ktorý vyštudujete aj s hlavným predmetom. Podmienkou je, že súbežne môžete študovať len na jednej katedre a iba jeden obor. Máme tri katedry podľa 3 zameraní v Khaldere. Je Katedra mágie, Katedra boja a Katedra všeumelstva.
Katedra mágie
Je
to katedra, z ktorej dlhé roky vychádzali prvotriedni mágovia. Je na
nej možné študovať v 5 oficiálnych oboroch a 1 neoficiálnom. Pri výbere
oboru si vyberáte 1 predmet vo svojom obore, ktorý sa pre vás stáva
povinným a aspoň 2 ďalšie nepovinné predmety. Prezrime si spolu všetky
obory aj s ťažnými predmetmi:
1. Biela mágia -
je to najčistejší a "najkrajší" druh mágie. Používa sa na nej magická
palica a podľa toho, aký predmet je váš hlavný, podľa toho je do
magickej palice vsadený magický kameň. Patria sem: svetelná mágia,
elementológia a znaková mágia.
2. Zelená mágia -
zapodieva sa najmä všetkým, čo má spojitosť s prírodou ako takou.
Používa sa pri nej magický prútik a náplň záleží od ťažného predmetu.
Patria sem: mágia zelene, mágia zvery a liečiteľstvo.
3. Čierna mágia -
tento obor je na univerzite viac-menej neoficiálny. Učí sa tajne,
nakoľko čierna mágia je nebezpečná. Používa sa pri nej magický prsteň v
tvare, ktorý je potrebný pre váš hlavný predmet. Patria sem: mágia
mysle, mágia tela a nekromancia.
4. Mágia premien -
mágia zaoberajúca sa premenou živej i neživej hmoty na niečo iné.
Používajú sa pri nej amulety v tvare toho, na čo chceme premieňať podľa
hlavného predmetu. Patria sem: animágia, floromágia a mágia súcna.
5. Alchýmia
- zaoberá sa miešaním a tvorbou elixírov s rôznymi účinkami. Používajú
sa pri nej rôzne alchymistické pomôcky podľa hlavného predmetu. Patria
sem: šamanstvo, druidstvo a travičstvo, ktoré je tiež neoficiálnym
predmetom.
6. Jasnozrivosť - predpovedanie
budúcnosti a čítanie minulosti. Používajú sa pri nej rôzne jasnovidecké
pomôcky podľa hlavného predmetu. Patria sem: lunológia, astrológia a
numerológia.
Katedra boja
Táto katedra vychováva výborných bojovníkov, majstrov v boji s chladnými i strelnými zbraňami. Je na nej možné študovať v 4 oficiálnych oboroch. Pri výbere
oboru si vyberáte 1 predmet vo svojom obore, ktorý sa pre vás stáva
povinným a aspoň 2 ďalšie nepovinné predmety. Prezrime si spolu všetky
obory aj s ťažnými predmetmi:
1. Boj s mečom alebo sekerou - Tento druh boja snáď ani nepotrebuje nejaké
špeciálne vysvetlenie. V Khaldere máme k dispozícii zvoliť si pri boji s
mečom a sekerou 3 rôzne varianty. Každý tento variant má svoje výhody i
nevýhody a svoj preferovaný typ meča a sekery. Patria sem: boj s jednoručným mečom/ sekerou, boj s obojručným mečom/ sekerou, boj s dvoma krátkymi mečmi/ sekerami.
2. Boj s palicovými zbraňami - Boj s palicovými zbraňami je vzhľadom na ich úplne
odlišný tvar od mečov a sekier od základu iný. Väčšina z takých zbraní
je určená skôr na bodanie, alebo žiadnu čepeľ ani nemá. Patria sem: boj s kopijou, boj s halapartňou a boj s jednoduchou, dvojkĺbou či trojkĺbou palicou.
3. Boj s bakulovými zbraňami - Charakteristickými zbraňami týchto bojov sú
kladivá, palcáty a remdiky. Je to jedno z menej využívaných bojových
odvetví, nakoľko sa tieto zbrane hodia výlučne na útok. V obrane sú
minimálne využiteľné. Patria sem predmety ako: Boj s bojovým kladivom, boj s palcátom a boj s remdikom.
4. Boj so strelnými a vrhacími zbraňami - Sú to klasické zbrane pre boj na dialku. Patria sem
prevažne luky, kuše a rôzne vrhacie nástroje od hviezdic, nožov až po
sekery a dýky. Patria sem predmety: boj s lukom, boj s kušou a boj s vrhacími nožmi, sekerami, dýkami či hviezdicami.
Katedra všeumelstva
Posledná z katedier vychováva všeumelov. Je zameraná na umenie a tvorbu či opravu predmetov. Je na nej možné študovať v 5 oboroch. Pri výbere
oboru si vyberáte 1 predmet vo svojom obore, ktorý sa pre vás stáva
povinným a aspoň 2 ďalšie nepovinné predmety. Prezrime si spolu všetky
obory aj s ťažnými predmetmi:
1. Umenie tvorby - Do tejto prvej kategórie umenia zaraďujeme všetko
umenie, ktoré sa vyrába rukami. Všeumel tu má možnosť pomocou nástrojov
"vdýchnuť život" kameňu, drevu i plátnu. Patria sem: maliarstvo, sochárstvo a úžitkárstvo.
2. Umenie výroby - Druhú karegóriu tvorí umenie výroby a opravy
rôznych úžitkových predmetov. Patrí sem výroba zo železa či kože ale i
šitie odevov alebo varenie. Nájdeme tu predmety ako: kováčstvo, krajčírstvo či kuchárstvo.
3. Umenie hudby - Tretia kategória obsahuje zručnosti zamerané skôr na uspokojovanie duchovných a duševných potrieb než vytváranie ručných prác. Patria sem: spev, tanec a hra na hudobný nástroj.
4. Umenie kreativity - Ďalšou kategóriou je kreativita v najlepšom zmysle
slova ide o všestranné využitie intelektu a vlastného talentu pre
kreatívne myslenie. Patria sem: spisovateľstvo, obchodovanie a hospodárenie.
5. Umenie aktivity - Poslednú kategóriu tvoria inde nezaradené
zručnosti, ktoré sa do bežného života naozaj veľmi hodia. Jednak pre
rýchle a pohodlné cestovanie, jednak pre prežitie na súši či na vode. Patria sem: jazdenie na koni, kapitánstvo a lov.
Pracovné ponuky a trh práce:
Okrem štúdia pre zdokonaľovanie si zručností je potrebné i zarábať. A práve na to slúži Trh práce. Je to akýsi katalóg ponúk prác, na ktorý nájdete odkaz na svojom profile v oznamovateli. Práca prebieha tak, že napíšete príspevok o tom, čo ste robili v daný deň. Na stránke každej z prác nájdete návrhy, čo by ste robiť mohli. Do práce môžete napísať max. 3 príspevky denne. Každá práca je o niečom inom, trvá rôzne dlho a samozrejme i výlata je iná. Nie je potrebné posielať formulár na zápis do práce. Podstatné je napísať potrebné množstvo príspevkov a odoslať formulár o ukončení práce. Admini potom skontrolujú, či ste úlohu splnili a pripíšu vám danú výplatu do peňažnej rezervy alebo vám do oznamovateľa pošlú oznam o nesplnení podmienok. Prezrime si pracovné pozície,ktoré sú všeobecne v Khaldere prístupné:
1. Trhovec - predávanie zeleniny, ovocia či byliniek na Hlavnom trhu. K práci sa zaväzujete na 12 dní. Za túto dobu dostanete stály plat a v prípade, že budú vaše príspevky kvalitné, správca trhu vám rád pridá i čosi navyše.
2. Pomocník v stajni - starostlivosť o stajňu a o kone. K práci sa zaväzujete na 20 dní. Za túto dobu dostanete stály plat a v prípade, že sa budete veľmi snažiť, može byť vašou odmenou aj kôň.
3. Roľník - starostlivosť o polia zákazníkov. K práci sa zaväzujete na 25 dní. Plácou môže byť nie len výplata v luordoch ale aj vypestované plodiny vhodné na jedenie.
4. Hospodár - starostlivosť o zvieratá na farme. K práci sa zaväzujete na 28 dní. Plácou môže byť nie len výlata v luordoch ale aj nejaké hospodárske zviera.
5. Obsluha v hostinci - obsluhovanie zákazníkov v miestnosm hostinci. K práci sa zaväzujete na 10 dní. Ak budete precízni, hostinský k výplate rád niečo pridá.
6. Bylinkár - hľadač byliniek pre lekáreň. K práci sa zaväzujete na 3 dni. Za tieto 3 dni musíte nájsť príslušné bylinky v udanom počte. Ak všetko pôjde ako má, okrem výplaty budete mať možnosť získať aj nejaký ten elixír.
7. Lovec - lov premnožených zvierat v meste a v lese. K práci sa zaväzujete na 5 dní. Vyberiete si jedno zviera na každý deň a budete sa ho snažiť uloviť. Ak sa vám to podarí a príspevky budú dosť dlhé a prepracované, môžete získať aj nejaké produkty z ulovených zvierat.
8. Mäsiar - pomocník pri porcovaní mäsa v mäsiarstve. K práci sa zaväzujete na 22 dní. Keď bude vaša práca dobrá, ceny niektorých produktov sa pre vás značne zvýhodnia.
9. Pomocný kováč - pomocník v kováčni pri práci kováča. K práci sa zaväzujete na 8 dní. Ak bude kováč spokojný, okrem výplaty môžete získať i čosi navyše.
10. Pomocný krajčír - asistent krajčírskeho majstra. K práci sa zaväzujete na 18 dní. Krajčírsky majster rád pridá nejaké tie luordy navyše k výplate, ak sa budete snažiť.
11. Správca arény - kŕmenie a starostlivosť o beštie v aréne. K práci sa zaväzujete na 15 dní. Je to nebezpečná práca, kde môžete ľahko prísť k rôznym úrazom, preto je k výplate pridaný i príspevok v prípade veľkého zranenia, prípadne pre veľkú snaživosť správcu.
12. Knihovník - starostlivosť o knižnicu vo Veži mágov. K práci sa zaväzujete na 30 dní. Okrem pláce môžete získať i nejednu užitočnú informáciu z kníh v knižnici.
Spolky:
Kedysi sa majstri a učni, ktorí ovládali niektoré z remesiel, združovali do cechov. V cechu sa mohli spoločne rozvíjať, predávať svoje výrobky a zarábať tak nejaké tie peniaze navyše. V Khaldere máme hneď niekoľko spolkov, ktoré majú svoj prapôvod v cechoch. Podmienky pre prijatie sú v každom spolku odlišné a nie je jednoduché sa do nich dostať. No keď už sa vám to podarí, môžete si byť istí, že budete mať stály plat a prácu a v neposlednom rade priestor pre zvyšovanie skúseností. V Khaldere máme nasledovné spolky. Je ich dohromady 12. Zatiaľ nefunguje ani jeden z nich:

Spolok bojovníkov
Je to spolok, v ktotom sa môžete zdokonaľovať v boji so všetkými zbraňami, ktoré existujú.

Spolok krajčírov
Do tohto spolku patrí šitie a zošívanie odevov, obuvy a niektorých druhov zbroje.

Spolok námorníkov
Spolok lodivodov, kapitánov, ostrieľaných námorníkov a nováčikov bažiacich po dobrodružstvách na vode.

Spolok mágov
Spolok združujúci všetkých svetlých i zelených mágov, ako aj animágov, floromágov a alchymistov ovládajúcich bielu alebo zelenú mágiu.

Spolok hospodárov
Je spolok, kde sa naučíte a využijete všetko o chove rôznych zvierat, či už magických alebo nemagických.

Spolok kuchárov
Je spolok tých, ktorí z varenia urobili hotové umenie.

Spolok novinárov
Je spolkom, ktorý združuje spisovateľov väčšinov historických a zemepisných kníh o Khaldere, ako aj redaktorov, editorov a autorov Khalderských novín vychádzajúcich každý mesiac.

Spolok umelcov
Tu sa stretnete s umením v rôznych podobách. Od spevu cez tanec, hudbu, sochárstvo, maliarstvo až po košikárstvo či výrobu iných umeleckých a úžitkových predmetov.

Spolok kováčov
Spolok, ktorý asi netreba predstavovať. Zameriava sa na výrobu a opravu zbraní a niektorých druhov zbroje.

Spolok lovcov
Tu stretnete všetkých zapálených lovom magických i nemagických bytostí a zvierat.

Spolok obchodníkov
Spolok zaoberajúci sa predajom a kupčením s rôznym tovarom. Je to práve tento spolok, ktorý určuje všeobecnú cenu na trhu pre každý jeden tovar. Určuje a reguluje tiež ponuky a dopyt jednotlivých tovarov.

Spolok čiernych mágov
Najmenej vo verejnosti známy spolok zaoberajúci sa všetkým čo súvisí s čiernou mágou od nekromancie, tvorby rôznych kliatieb a jedov až po schopnosti ovládať človeka, zviera či rastlinu alebo ducha vo svoj prospech.
Krok 7: Aktivity, výpravy a aktuality
Dozviete sa o možnostiach dobrodružných výprav a aké aktivity mimo tie, čo sme si uviedli, sú pre vás dostupné.