Krok 6: Univerzita, práca a spolky

Ako všade v každom svete je potreba z niečoho žiť. Dobré štúdium a práca sú základom získania peňazí a preto aj my v Khaldere máme možnosť študovať a rozvýjať sa vo svojich zručnostiach a na základe toho získať dobrú prácu či dostať sa do vytúženého spolku, kde je finančná odmena ešte vyššia.

Luarská univerzita:

Luarská univerzita sídli na obrovskej skale na voľnom mori kus od mesta. Ide o mohutný hrad rozdelený na 4 časti. V západnom krídle sídli predstavenstvo Katedry mágie, ako aj všetky učebne a kabinety tohto odboru. Vo východnom krídle nájdeme miestnosti plné zbraní a začujeme rinčanie mečov. To je územie Katedry boja. Južné krídlo obýva Katedra všeumelstva, zase plne prispôsobené pre svoje odbory. No a v severnom krídle nájdeme astronomickú vežu, Univerzitnú knižnicu a samozrejme kabinet riaditeľa. Pred nástupom na univerzitu je potrebné poznať školský poriadok a vedieť sa rozhodnúť pre obor a hlavný-ťažný predmet v danom obore.

* školská hymna *

Školský poriadok

Neznalosť školského poriadku neospravedlňuje!

  1. Študent je povinný zaobstarať si všetky učebné pomôcky (uniformu, učebnice a magickú pomôcku) ešte pred začatím školského roka.
  2. Na úspešné absolvovanie ročníka je študent povinný napísať v RPG miestnosti danej učebne požadovaný počet príspevkov, ktorý nájde na stránke daného predmetu.
  3. Výsledky štúdia sa uvádzajú v zručnostných bodoch / úrovniach pre zručnosť v ktorej postúpili.
  4. Štúdium na Univerzite trvá dovtedy, kým študent nesplní požadovaný počet questov pre svoj odbor.
  5. Študent sa ku profesorom správa s úctou, urážky a expresívne vyjadrovanie sa trestá.
  6. Študent učiteľovi vyká a oslovuje ho "pán profesor" / "pani profesorka".
  7. Urážanie ostatných študentov či profesorov sa trestá podľa uváženia.
  8. Profesor má vždy pravdu. Žiak nemá právo zasahovať do učebnej látky, ktorú prednáša profesor.
  9. Pri odovzdávaní úloh je prísne zakázané kopírovanie (trestom za odkopírovanú domácu úlohu je podmienečné vylúčenie, pokiaľ sa to zopakuje, študent je nenávratne zo školy vylúčený).
  10. Pri písaní domácej úlohy musí študent dodržiavať predpísanú dĺžku textu, veľkosť písma a zadanie, ktoré zadal profesor (v opačnom prípade nedostane body).
  11. Na konci každého ročníka musí študent odovzdať koncoročnú prácu, za ktorú bude obodovaný a výsledok sa uvedie v jeho vysvedčení (pokiaľ prácu neodovzdá, bude potrestaný opakovaním ročníka).
  12. Pri koncoročných testoch a prácach je zakázané navzájom si medzi študentmi pomáhať - chápe sa to ako odpisovanie (trestom je opakovanie ročníka a pokiaľ sa to zopakuje, študent je vylúčený zo školy). Koncoročná práca taktiež nesmie byť odkopírovaná.
  13. Študent je povinný navštevovať ním vybraný nepovinný predmet až do konca roka, aj keď sa v jeho priebehu rozhodne, že predmet chce zrušiť (môže tak urobiť pri prihláške v nasledujúcom ročníku).
  14. V celom objekte Univerzity je prísny zákaz chovania akýchkoľvek zvierat, okrem študentovho spoločníka (ak nejakého má).
  15. Počas vyučovacích hodín je študent povinný nasledovať pokyny učiteľa, pokiaľ profesor nepovie inak.
  16. Vedenie školy má kedykoľvek právo na zmenu školského poriadku a jeho pravidiel.

Prevzaté z: https://elementum.webnode.sk/products/univerzity-skolsky-poriadok/

Katedry a možnosti výučby

Podmienky pre prijatie na niektorú z katedier sú vo všeobecnosti rovnaké. Je treba byť aktívny v Khaldere aspoň 14 dní, mať odpovedajúcu školskú uniformu a zabezpečiť si knihy a predmety potrebné pre výučbu. Na každej katedre si môžete zvoliť obor, ktorý vyštudujete aj s hlavným predmetom. Podmienkou je, že súbežne môžete študovať len na jednej katedre a iba jeden obor. Máme tri katedry podľa 3 zameraní v Khaldere. Je Katedra mágie, Katedra boja a Katedra všeumelstva.

       Katedra mágie

Je to katedra, z ktorej dlhé roky vychádzali prvotriedni mágovia. Je na nej možné študovať v 5 oficiálnych oboroch a 1 neoficiálnom. Pri výbere oboru si vyberáte 1 predmet vo svojom obore, ktorý sa pre vás stáva povinným a aspoň 2 ďalšie nepovinné predmety. Prezrime si spolu všetky obory aj s ťažnými predmetmi:
  1. Biela mágia - je to najčistejší a "najkrajší" druh mágie. Používa sa na nej magická palica a podľa toho, aký predmet je váš hlavný, podľa toho je do magickej palice vsadený magický kameň. Patria sem: svetelná mágia, elementológia a znaková mágia.
  2. Zelená mágia - zapodieva sa najmä všetkým, čo má spojitosť s prírodou ako takou. Používa sa pri nej magický prútik a náplň záleží od ťažného predmetu. Patria sem: mágia zelene, mágia zvery a liečiteľstvo.
  3. Čierna mágia - tento obor je na univerzite viac-menej neoficiálny. Učí sa tajne, nakoľko čierna mágia je nebezpečná. Používa sa pri nej magický prsteň v tvare, ktorý je potrebný pre váš hlavný predmet. Patria sem: mágia mysle, mágia tela a nekromancia.
  4. Mágia premien - mágia zaoberajúca sa premenou živej i neživej hmoty na niečo iné. Používajú sa pri nej amulety v tvare toho, na čo chceme premieňať podľa hlavného predmetu. Patria sem: animágia, floromágia a mágia súcna.
  5. Alchýmia - zaoberá sa miešaním a tvorbou elixírov s rôznymi účinkami. Používajú sa pri nej rôzne alchymistické pomôcky podľa hlavného predmetu. Patria sem: šamanstvo, druidstvo a travičstvo, ktoré je tiež neoficiálnym predmetom.
  6. Jasnozrivosť - predpovedanie budúcnosti a čítanie minulosti. Používajú sa pri nej rôzne jasnovidecké pomôcky podľa hlavného predmetu. Patria sem: lunológia, astrológia a numerológia.

           Katedra boja

Táto katedra vychováva výborných bojovníkov, majstrov v boji s chladnými i strelnými zbraňami.  Je na nej možné študovať v 4 oficiálnych oboroch. Pri výbere oboru si vyberáte 1 predmet vo svojom obore, ktorý sa pre vás stáva povinným a aspoň 2 ďalšie nepovinné predmety. Prezrime si spolu všetky obory aj s ťažnými predmetmi:
1. Boj s mečom alebo sekerou - Tento druh boja snáď ani nepotrebuje nejaké špeciálne vysvetlenie. V Khaldere máme k dispozícii zvoliť si pri boji s mečom a sekerou 3 rôzne varianty. Každý tento variant má svoje výhody i nevýhody a svoj preferovaný typ meča a sekery. Patria sem: boj s jednoručným mečom/ sekerou, boj s obojručným mečom/ sekerou, boj s dvoma krátkymi mečmi/ sekerami.
2. Boj s palicovými zbraňami - Boj s palicovými zbraňami je vzhľadom na ich úplne odlišný tvar od mečov a sekier od základu iný. Väčšina z takých zbraní je určená skôr na bodanie, alebo žiadnu čepeľ ani nemá. Patria sem: boj s kopijou, boj s halapartňou a boj s jednoduchou, dvojkĺbou či trojkĺbou palicou.
3. Boj s bakulovými zbraňami - Charakteristickými zbraňami týchto bojov sú kladivá, palcáty a remdiky. Je to jedno z menej využívaných bojových odvetví, nakoľko sa tieto zbrane hodia výlučne na útok. V obrane sú minimálne využiteľné. Patria sem predmety ako: Boj s bojovým kladivom, boj s palcátom a boj s remdikom.
4. Boj so strelnými a vrhacími zbraňami - Sú to klasické zbrane pre boj na dialku. Patria sem prevažne luky, kuše a rôzne vrhacie nástroje od hviezdic, nožov až po sekery a dýky. Patria sem predmety: boj s lukom, boj s kušou a boj s vrhacími nožmi, sekerami, dýkami či hviezdicami.

   Katedra všeumelstva

Posledná z katedier vychováva všeumelov. Je zameraná na umenie a tvorbu či opravu predmetov. Je na nej možné študovať v 5 oboroch. Pri výbere oboru si vyberáte 1 predmet vo svojom obore, ktorý sa pre vás stáva povinným a aspoň 2 ďalšie nepovinné predmety. Prezrime si spolu všetky obory aj s ťažnými predmetmi:
1. Umenie tvorby - Do tejto prvej kategórie umenia zaraďujeme všetko umenie, ktoré sa vyrába rukami. Všeumel tu má možnosť pomocou nástrojov "vdýchnuť život" kameňu, drevu i plátnu. Patria sem: maliarstvo, sochárstvo a úžitkárstvo.
2. Umenie výroby - Druhú karegóriu tvorí umenie výroby a opravy rôznych úžitkových predmetov. Patrí sem výroba zo železa či kože ale i šitie odevov alebo varenie. Nájdeme tu predmety ako: kováčstvo, krajčírstvo či kuchárstvo.
3. Umenie hudby - Tretia kategória obsahuje zručnosti zamerané skôr na uspokojovanie duchovných a duševných potrieb než vytváranie ručných prác. Patria sem: spev, tanec a hra na hudobný nástroj.
4. Umenie kreativity - Ďalšou kategóriou je kreativita v najlepšom zmysle slova ide o všestranné využitie intelektu a vlastného talentu pre kreatívne myslenie. Patria sem: spisovateľstvo, obchodovanie a hospodárenie.
5. Umenie aktivity - Poslednú kategóriu tvoria inde nezaradené zručnosti, ktoré sa do bežného života naozaj veľmi hodia. Jednak pre rýchle a pohodlné cestovanie, jednak pre prežitie na súši či na vode. Patria sem: jazdenie na koni, kapitánstvo a lov.

Pracovné ponuky a trh práce:

Okrem štúdia pre zdokonaľovanie si zručností je potrebné i zarábať. A práve na to slúži Trh práce. Je to akýsi katalóg ponúk prác, na ktorý nájdete odkaz na svojom profile v oznamovateli. Práca prebieha tak, že napíšete príspevok o tom, čo ste robili v daný deň. Na stránke každej z prác nájdete návrhy, čo by ste robiť mohli. Do práce môžete napísať max. 3 príspevky denne. Každá práca je o niečom inom, trvá rôzne dlho a samozrejme i výlata je iná. Nie je potrebné posielať formulár na zápis do práce. Podstatné je napísať potrebné množstvo príspevkov a odoslať formulár o ukončení práce. Admini potom skontrolujú, či ste úlohu splnili a pripíšu vám danú výplatu do peňažnej rezervy alebo vám do oznamovateľa pošlú oznam o nesplnení podmienok. Prezrime si pracovné pozície,ktoré sú všeobecne v Khaldere prístupné:

1. Trhovec - predávanie zeleniny, ovocia či byliniek na Hlavnom trhu. K práci sa zaväzujete na 12 dní.  Za túto dobu dostanete stály plat a v prípade, že budú vaše príspevky kvalitné, správca trhu vám rád pridá i čosi navyše.
2. Pomocník v stajni - starostlivosť o stajňu a o kone. K práci sa zaväzujete na 20 dní. Za túto dobu dostanete stály plat a v prípade, že sa budete veľmi snažiť, može byť vašou odmenou aj kôň.
3. Roľník - starostlivosť o polia zákazníkov. K práci sa zaväzujete na 25 dní. Plácou môže byť nie len výplata v luordoch ale aj vypestované plodiny vhodné na jedenie.
4. Hospodár - starostlivosť o zvieratá na farme. K práci sa zaväzujete na 28 dní. Plácou môže byť nie len výlata v luordoch ale aj nejaké hospodárske zviera.
5. Obsluha v hostinci - obsluhovanie zákazníkov v miestnosm hostinci.  K práci sa zaväzujete na 10 dní. Ak budete precízni, hostinský k výplate rád niečo pridá.
6. Bylinkár - hľadač byliniek pre lekáreň. K práci sa zaväzujete na 3 dni. Za tieto 3 dni musíte nájsť príslušné bylinky v udanom počte. Ak všetko pôjde ako má, okrem výplaty budete mať možnosť získať aj nejaký ten elixír.
7. Lovec - lov premnožených zvierat v meste a v lese. K práci sa zaväzujete na 5 dní. Vyberiete si jedno zviera na každý deň a budete sa ho snažiť uloviť. Ak sa vám to podarí a príspevky budú dosť dlhé a prepracované, môžete získať aj nejaké produkty z ulovených zvierat.
8. Mäsiar - pomocník pri porcovaní mäsa v mäsiarstve. K práci sa zaväzujete na 22 dní. Keď bude vaša práca dobrá, ceny niektorých produktov sa pre vás značne zvýhodnia.
9. Pomocný kováč - pomocník v kováčni pri práci kováča. K práci sa zaväzujete na 8 dní. Ak bude kováč spokojný, okrem výplaty môžete získať i čosi navyše.
10. Pomocný krajčír - asistent krajčírskeho majstra. K práci sa zaväzujete na 18 dní. Krajčírsky majster rád pridá nejaké tie luordy navyše k výplate, ak sa budete snažiť.
11. Správca arény - kŕmenie a starostlivosť o beštie v aréne. K práci sa zaväzujete na 15 dní. Je to nebezpečná práca, kde môžete ľahko prísť k rôznym úrazom, preto je k výplate pridaný i príspevok v prípade veľkého zranenia, prípadne pre veľkú snaživosť správcu.
12. Knihovník - starostlivosť o knižnicu vo Veži mágov. K práci sa zaväzujete na 30 dní. Okrem pláce môžete získať i nejednu užitočnú informáciu z kníh v knižnici.

Spolky:

Kedysi sa majstri a učni, ktorí ovládali niektoré z remesiel, združovali do cechov. V cechu sa mohli spoločne rozvíjať, predávať svoje výrobky a zarábať tak nejaké tie peniaze navyše. V Khaldere máme hneď niekoľko spolkov, ktoré majú svoj prapôvod v cechoch. Podmienky pre prijatie sú v každom spolku odlišné a nie je jednoduché sa do nich dostať. No keď už sa vám to podarí, môžete si byť istí, že budete mať stály plat a prácu a v neposlednom rade priestor pre zvyšovanie skúseností. V Khaldere máme nasledovné spolky. Je ich dohromady 12. Zatiaľ nefunguje ani jeden z nich:

Spolok bojovníkov
Je to spolok, v ktotom sa môžete zdokonaľovať v boji so všetkými zbraňami, ktoré existujú.

Spolok krajčírov
Do tohto spolku patrí šitie a zošívanie odevov, obuvy a niektorých druhov zbroje.

Spolok námorníkov
Spolok lodivodov, kapitánov, ostrieľaných námorníkov a nováčikov bažiacich po dobrodružstvách na vode.

Spolok mágov
Spolok združujúci všetkých svetlých i zelených mágov, ako aj animágov, floromágov a alchymistov ovládajúcich bielu alebo zelenú mágiu.

Spolok hospodárov
Je spolok, kde sa naučíte a využijete všetko o chove rôznych zvierat, či už magických alebo nemagických.

Spolok kuchárov
Je spolok tých, ktorí z varenia urobili hotové umenie.

Spolok novinárov
Je spolkom, ktorý združuje spisovateľov väčšinov historických a zemepisných kníh o Khaldere, ako aj redaktorov, editorov a autorov Khalderských novín vychádzajúcich každý mesiac.

Spolok umelcov
Tu sa stretnete s umením v rôznych podobách. Od spevu cez tanec, hudbu, sochárstvo, maliarstvo až po košikárstvo či výrobu iných umeleckých a úžitkových predmetov.

Spolok kováčov
Spolok, ktorý asi netreba predstavovať. Zameriava sa na výrobu a opravu zbraní a niektorých druhov zbroje.

Spolok lovcov
Tu stretnete všetkých zapálených lovom magických i nemagických bytostí a zvierat.

Spolok obchodníkov
Spolok zaoberajúci sa predajom a kupčením s rôznym tovarom. Je to práve tento spolok, ktorý určuje všeobecnú cenu na trhu pre každý jeden tovar. Určuje a reguluje tiež ponuky a dopyt jednotlivých tovarov.

Spolok čiernych mágov
Najmenej vo verejnosti známy spolok zaoberajúci sa všetkým čo súvisí s čiernou mágou od nekromancie, tvorby rôznych kliatieb a jedov až po schopnosti ovládať človeka, zviera či rastlinu alebo ducha vo svoj prospech.

Krok 7: Aktivity, výpravy a aktuality

Dozviete sa o možnostiach dobrodružných výprav a aké aktivity mimo tie, čo sme si uviedli, sú pre vás dostupné.

V prípade potreby píšte na: sidhenidor@gmail.com alebo ithi.pomoc@gmail.com
Vytvorené službou Webnode Cookies
Jazyky
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky